Erlend Loe, Hal Sirowitz og meg (Forfattermøte #1)

I 1995 hadde jeg to dikt på trykk i, av alle ting, en skotsk undergrunnsantologi, med tittelen Out From Beneath the Boot. Det er lenge siden nå, jeg var i midten av tjueåra. Egentlig er det ikke så mye nevne, men det er liksom en artig historie knyttet til dette – på en måte.

For i samme antologi er det også tre dikt av Hal Sirowitz, som i Norge er kjent gjennom Erlend Loe sine gjendiktninger. Loes første gjendiktning kom i 1997, altså noen år etter at jeg hadde vært på trykk i samme bok som Sirowitz. Så da Hal Sirowitz var på norsk tv, i forbindelse med den norske lanseringen og leste noen dikt, kjente jeg de straks igjen.

(Neste Forfattermøte: Tor Åge Bringsværd)

Dette innlegget ble publisert i forfattermøter, litteratur, poesi, skrive, strøtanker og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Erlend Loe, Hal Sirowitz og meg (Forfattermøte #1)

  1. vibeke sier:

    ~ og diktene får jeg vel bare tilgang til hvis jeg legger ut 3,50 pund for Out from Beneath the Boot: No. 5: Anthology of Radical Poetry ~ 🙂

Legg igjen en kommentar

