Scrivener, verdens beste skriveprogram?

Scrivener 2.0

Alle som skriver, leter sikkert Internett rundt etter gode skriveprogram. Det har også jeg gjort, og jeg har prøvd mange. Blant de gode er Ulysses, Jer’s Novel Writer, Story Mill og ordbehandleren Mellel. Dessuten må jeg også her, få slå et slag for Tinderbox.

Men best av alle, er Scrivener. De andre har blitt prøvd og brukt med ulikt hell. Scrivener er det jeg har beholdt og alltid anbefaler andre som skal skrive på en Mac. (Nå finnes også, fra 2011, Scrivener for Windows – men det har jeg ikke testet.)

Den beste måten å bli kjent med Scrivener på, er å laste ned en prøveversjon. Dessuten anbefaler jeg å se noen screencasts og å lese The Edited Life/Scrivener.

Scrivener

Planen min er å skrive noen innlegg om mine erfaringer med Scrivener, og tips til bruk.

Men det er bare å gå igang selv, det er et intuitivt program.
Dette innlegget ble publisert i litteratur, macintosh, notatteknikk, scrivener, skole, skrive, software og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Scrivener, verdens beste skriveprogram?

  1. Tilbaketråkk: Scrivener i bruk på masteroppgava mi | PARERGON

  2. Svein sier:

    Hei, forsøkte det i dag. Bruksanvisning på nesten 500 sider skremmer meg.

  3. olekeh001 sier:

    Finnes det noe norsk stavekontroll for Scrivenier (Mac) – Jeg har lastet ned norske ordlister i MacOSX (Maverick) – men det ser ikke ut til å påvirke språkvalgene inni Preferansemenyene.

Legg igjen en kommentar

