Romaner

Nothing induces me to read a novel except when I have to
make money by writing about it. I detest them. —Virginia Woolf
(1882-1941) Novelist

Jeg kan vel ikke direkte hevde at jeg avskyr
romaner, men jeg liker dårlig å lese lange fortellinger. For jeg er
utvilsomt en poesiens mann. Det som er verdt å lese, yter som regel
motstand.

Siden jeg tidvis har virket som litteraturkritiker,
kjenner jeg meg godt igjen i Woolfs utalelse. For det er svært
langt mellom de romanene som det gir meg glede å lese. De er så
lange og realistiske. Vil jeg ha realisme, så tar jeg
bussen.

Dette innlegget ble publisert i litteratur, poesi, skole, skrive og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

