Drømmejobben?

Noen ganger får man spørsmål som gjør at en må tenke litt. Som her en dag, da noen lurte på om jeg hadde drømmejobben min.

Jeg er utdannet allmennlærer, med mellomfagtillegg i norsk. Holder på med en mastergrad i littvit nå. Hva er drømmejobben, da? Vel, synes jo at jeg passer godt i yrket mitt, som norsklærer i vgs. Men det er jo noen aspekter ved norsklæreryrket som gjør at det ikke helt blir drømmejobben. Dokumentasjonskrav, rettebyrde, ikke disponeres sin egen tid etc. Men å være sammen med elever i klasserommet og undervise, det er gøy. Så det er ikke noe annet jeg vil være, men jeg skulle ønske det var innebygget en større frihet i yrket.

Så det er drømmejobben, på mange måter, selv om det finnes noe som er problematisk i rammevilkårene for å utføre jobben.

Hva med deg? Har du drømmejobben?

Dette innlegget ble publisert i skole og merket med , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Drømmejobben?

  1. plosiv sier:

    Enig, lærerjobb kunne fint vært drømmejobb dersom man hadde
    hatt litt mindre kvelds- og helgejobb, mindre dokumentasjonskrav og
    mer tid til å planlegge timene. Lykke til i jakten på drømmejobben.
    🙂

  2. Herdis sier:

    Eg trur eg har draumejobben. For meg og for andre. I alle
    fall potensiell draumejobb. Det er sjølvsagt noko som skulle vore
    endra for at den var ideell og perfekt, men utfordringar som står i
    kø, kollegaer som du jobber godt saman med og kan henge med på
    fritida, samt at ein føler meistring er vel det som gjer det til
    draumejobb. I alle fall for meg.

Legg igjen en kommentar

